zondag 19 maart 2017

Besef

Zin om naar zee te trekken.
Internet thuislaten en enkel muziek, boeken en schrijfgerief meenemen.
Stilstaan bij wat ik wil, nadenken over wat ik nog moet doen om tot mezelf te komen.
Weten wie ik in mijn leven wil, hoe ik dat onderhoud.
En welke mensen ik in mijn leven toelaat en wie ik weg laat zonder me er triest bij te voelen.
Want gedane zaken nemen geen keer, zegt men.
Er de juiste lessen uithalen en zelf er krachtiger uitkomen, dat is de moeilijkheid.
En beseffen dat er echt goeikes zitten die het heel goed met me voor hebben.
Dat nu leren zien en niet focussen op wat er niet is.
Want daardoor duw ik de goei weg.
Dit is momenteel het belangrijkste waar ik aan moet werken.
Tijd is nu zowel mijn grootste vriend als mijn grootste vijand.
Tijd om te ontplooien, maar ook tijd om te missen en te piekeren.
Dus sorry aan you know who. Ik weet het en werk eraan.
Het besef dat er mensen me echt wel graag zien, is al genoeg.
Dat meenemen als mantra. #Iamaworkinprogress

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen